Sunday, August 3, 2008

A little warm up...

So I was thinking today about what my first japanese post should be, and I came to the conclusion that since it's been over a month since I've written anything of substance, besides vocabulary and kanji, I should post something that I've already written to to warm up. A little review so to speak. Last semester, we had quite alot of writing to do, but nothing that was too overwhelming. We're talking 300-500 characters. tops. Every week or so we had a topic chosen by our sensei, whether it be about movies, writing a letter to a friend, etc., and were allowed to write about anything relating to that topic. Some of them were terrible, to be honest, but hey-it was good practice. (not to mention graded.) So today I was going through some of those assignments and decided to post this one short piece about playing sports when I was a kid. I enjoyed writing it, and it is somewhat interesting i suppose, so here it is:

私は子供の時、いつもいろいろなスポーツが好きでしたが、たいていスポーツをする時、ぜんぜん上手ではありませんでした。何度練習しても、私の腕前は大したことなかったです。そうかと言って、楽しくなかったわけではありません。それに、いつも次の試合を楽しみにしていました。サッカー、バスケット、野球が本当に大好きでした。でも、私は十二歳ぐらいの時、空手を練習し始めました。面白いことに、私の空手の腕前はなかな上手だったと思います。毎日空手を練習するのが好きでした。そのころは、本当に楽しかったです。空手を練習したから、日本の文化にきょうみを待ち始めました。でも、私のお母さんはいつもけがをしないかどうかと心配していました。一年ぐらい後、高すぎだったから、空手の練習を止めさせられました。残念でした。。。このごろ、たいていテレビのスポーツを見てばかりです。

hmmm, it's interesting. I wrote that a little over two months ago, and at the time, this short piece took a bit a work, and correcting. It was hard shit.looking at it now, it doesn't seem so bad.

So I've been thinking about whether or not i should translate these posts into english, but since this is a new blog, and i'm sure as shit nobody is reading this yet, i'll just let it be for now. But if anyone is reading this, and would like to make a comment about anything I've written, feel free to do so. anything goes.

またあとでね。

No comments: